HTML

endrelondonban

Egy év eseményei, a londoni élet részletei.

Friss topikok

Címkék

2011.09.14. 00:24 endre2714

Megérkeztem

Nos, sikeresen megérkeztem.

Ennyi csomagot cipeltem magammal, bár ez kb a harmada, a maradékot anyámék küldik utánam. (próbáltam képet beszúrni, de még nem boldogulok teljesen vele, majd később frissítek)

 

6.30-ra mentem ki Ferihegy 2-re, 8.25-kor indult a gép, ment minden időben, a SkyCourt iszonyat jól néz ki!
British Airways-el mentem, angol stewardesekkel (még mindig nem tudom megszokni az angol how are you? üdvözlést, nekem erről az a véleményem, csak akkor kérdezzen ilyet valaki, ha kíváncsi a válaszra). A gép picit csalódás volt, pont ugyan olyan lerobbant volt, mint a Malév gépek, és teljesen tele volt.

Kb időben megérkeztünk, helyi idő szerint 10.25-re (pont 3 óra az út), de 10 percet köröztünk London felett, erről is csináltam képeket, majd feltöltöm. Érdekes, hogy azért én Budapestet egy relatíve nagy városnak tartom, de a levegőből nem tűnt nagynak. London meg...hát hatalmas, a belvárosa akkora felülről, mint Budapest.

Az 5-ös Heathrow terminálra érkeztünk, amikor szembesültem egy hatalmas sorral, ki is volt írva, hogy min 30 perc az útlevélellenőrzés (de jó is Schengen...). Aztán szerencsére feltűnt, hogy EU-s állampolgároknak külön sor van, ahol kb 2 perc alatt átjutottam. Csomagomat megszereztem és mentem a metróhoz - közben fogadtak a King's-es diákok, ami szerintem tök jó dolog. Metró 10 percenként jár, vettem napijegyet és elindultam, kb 45 perc alatt értem be Westminster állomásra. Egy kis angol mentalitás: a reptéri metrón ki van írva, hogy a föld alatt kevés a térerő, de leírták, hogy melyik két állomás közt megy a felszín felett a metró, 23 percen keresztül, így akkor tudsz hívásokat bonyolítani. Like.

Westminstertől (parlament, Big Ben) 3 megállóra lakom busszal, azt elmondhatom, csomaggal emeletes buszon utazni nem poén, főleg, ha a sofőr nem tud angolul (lengyel volt). Mind1, megérkeztem, becsekkoltam, kaptam egy csomó papírt. A szállásról: 1770-ben épült viktoriánus ház, a 70-es években átalakítva kolivá. A recepciós faszi mondta, hogy szerencsém van, a legnagyobb szobát kapom, a mezazzinben. Eddig jól hangzott, aztán megnéztem magamnak. A ház teli van lépcsővel, össze vissza vannak az emeletek, 26 lakó, 2 fürdő, 2 konyha és 1 kicsi tv szoba. A szobám: nos... Valóban nagy (talán túl nagy is), de elég sivár. Földszinti, nagy ablakkal, az utcára néz, de van előtte egy nagyobb kert. Mivel egy főút van előtte, azért van hangzavar, meg a Waterloo állomás is itt van, épp most megy el egy vonat, bár nem annyira vészes. Mivel a buszmegálló is itt van előttünk, nekem hangok alapján tiszta keresztúri :) Ami problémás, hogy hideg van, hidegebb, mint a ház többi részében.

Van egy egész kényelmes ágyam, csap, íróasztal, szekrény (nagy, kicsi) szék...kb ennyi. Csináltam panorámafotót, majd azt is feltöltöm.

Az idő vicces. Nap közben rövidujjúban rohangáltam, aztán hirtelen eső, majd megint nap, majd eső, estefelé 16 fok. Már otthon megfáztam és ez még rátett egy lapáttal, folyamatosan folyik az orrom. Még egy teát sem tudok csinálni.

Érkezés után aludtam egyet, aztán 4 körül 3 szintén új lakóval elmentünk enni. 3 amerikai, 2 fiú, 1 lány, hadtörténet MA, angol irodalom MA és filozófia MA. Kicsit kockák, de aranyosak. Rohangáltunk egy órát, ettünk indiait - 8.50 font tikka massala és víz, gyorsétterem, de a nagyon kulturált fajta, tetszett, hogy ki volt rakva a kaja, de nem abból adtak, hanem hátul frissen csinálták.

Aztán visszajöttünk, találkoztunk a 2 helyi senior diákkal - ők a felelősek itt- egyikük magyar :)

Az utóbbi két órában pakolásztam, próbáltam a netet működtetni a kingses kódjaimmal, nem ment, úgyhogy 5 fontért vettem napi elérhetőséget.

Elég szigorúak a cigi szabályok, csak 1 kijelölt helyen lehet, ami a szabadban van, mondjuk vicces, pont előttem. Vettem egy karton cigit, de eléggé megérett bennem a leszokás vágya. Érdekes, azt hittem, az amcsik megszólnak majd a cigiért, de abszolút nem volt para.

 

Na, azt hiszem mára ennyi, holnap 11-re megyek beíratkozni, meg intézni az ügyes-bajos dolgaimat, remélhetőleg már angol számom is lesz holnap. Még kicsit sorozatozok, aztán fekszem. Kommentben nyugodtan írjátok meg, ha még érdekel valami, meg hogy veletek mi van!
Azért hiányoztok és nagyon hiányzik az otthon, karácsony előtt tuti hazamegyek.

 

Eddig HU-UK 1-0.

 

Puszi!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://endrelondonban.blog.hu/api/trackback/id/tr623225750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása