HTML

endrelondonban

Egy év eseményei, a londoni élet részletei.

Friss topikok

Címkék

2011.10.11. 16:18 endre2714

Az elmúlt 3 hét

Tudom, tudom... Kicsit elhanyagoltam a blogot, most mondhatnám, hogy csak teszt volt, de a legtöbbötök reklamált az új bejegyzések hiánya miatt, ezét átmentetek a teszten :)

Az utóbbi időben kicsit elkapott a gépszíj, nem nagyon van szabadidőd egy koliban, de be kell, hogy valljam a kezeti hullámvölgy után mostmár hozzászoktam és élvezem. Azért tegnap este is én mentem volna ágyba, de természtesen csak 3 kor sikerült... :)

3 hete kb volt a Freshers Fair - Gólya Piac, ami szerintem iszonyatosan jó ötlet. A lényeg, hogy van egy csomó szervezet az egyetemen (összesen 150) és ezen a Fair-en mutatkozott be az összes. Van itt minden - sporttól, a medikus szervezeteken keresztül a politikai szervezeteken át a jótékony szervezetekig minden. Kaptunk egy csomó ingyen cuccot és csatlakoztam is egy csomó szervezethez: pl a konzervatívokhoz, a diplomata szervezethez és a nyelv szervezethez (ez az egyik legjobb dolog szerintem - egy évre 3600Ft a tagsági díj, készítenek egy adatbázist, ahol megadod a tanulni kívánt nyelvet, illetve a saját anyanyelvedet. Én pl. a németet választottam, ezért adnak mellém egy német anyanyelvű egyént, aki heti 1 órában tanít. Mivel nem valószínű, hogy valaki magyarul akar tanulni, ezért vsz én nem tanítok majd senkit. Ha nagy az érdeklődés, pl mandarin iránt, akkor vállalják, hogy szereznek tanárt, amiért max 1 fontot kell fizetni óránként, szóval szerintem nagyon megéri). Nyelvnél maradva, kaptunk ingyenes nyelvtanulási lehetőséget, be is iratkoztam franciára, a második csoportba tettek - na itt lesz mit pótolnom, ugyanis itt már tudni kellene a múlt és jövő időket is, ami hát finoman szólva nem megy nekem (nem is tanultam soha).

Elkezdődött az egyetem is, ami érdekes. Anno mondták nekem, hogy olyan lesz, mint a gimi - tényleg olyan. Minden órára 100-150 oldalakat kell olvasni, annyi mázli, hogy 5+1 francia órám van egy héten. Kedden 1 óra, szerdán bennvagyok 9től 16.30ig és csütörtökön van 2 órám. Először azt hittem, hogy igazából csak annyit csinálnak, hogy nem a vizgaidőszakban kell minden kötelezőt elolvasni, hanem kijelölik a porciókat, ami végül is igaz, de itt azért egy kurzusra 3-4szer annyit kell olvasni. Nem beszélve a vizsgáztatásról: minden kurzuson kell prezentációt csinálni egy adott témakörben (15%-a a jegynek) és egy 3500 szavas dolgozat beadás (85%), ami azért így egyben sok. Főleg, hogy kb ugyanakkor kell beadni, de nem érdemes hamarabb elkezdeni, mert most tanuljuk meg, hogy mit kell beleírni. Látom már, hogy kellemes karácsony lesz :)

Karácsonyról: először is akkor megyek haza leghamarabb, kb 19.én, mert iszonyat drágák a repjegyek. A koliban lakók kb harmada európai, a többiek tengeren túlról vannak. Ezért megbeszéltük, hogy mindenki hazavisz valakit karácsonyra - nekem 3 jutott :) Nagyon jóba lettem egy fél kóreai-amerikai lánnyal meg a férjével, 26 évesek, meg egy mexikói sráccal, vsz ők jönnek velem haza. Ha minden jól megy, cserébe az új évet a mexikói srác rokonainál töltjük barcelónában :)

A koli és a társaság nagyon jó, nagyon élvezem. Haloweenra szervezünk egy hatalmas partyt dekorációval és beöltözéssel, mert az amerikaiakon kívül senkinek sem volt része még igazi Haloweenban.

Nagy nehezen sikerült beindítanom a bankszámlámat, de ezt a tortúrát nem kívánom senkinek.

Az idő nagyon fura, mint ahogyan lehetett rá számítani - bár picit más értelemben. Ma vagyok itt pont egy hónapja, az alatt 3szor esett és még mindig nincs esernyőm. 3 hétig füllesztő meleg volt, rövidgatyában rohangáltam, az utóbbi egy hétben megérkezett a "rossz idő". De ez is olyan, hogy elindulok kiskabátban, 5 perc múlva melegem lesz, mert előjön a nap, majd 5 perc múlva iszonyatosan fázok, mert elmegy. Közben a szél iszonyatosan fúj. Itt azért hozzá kell szokni egy picit a hideghez és akkor minden oké.

Nagyon tetszik, hogy itt a kulturához elég olcsón, vagy ingyen hozzá lehet jutni. Sokan gondolom láttátok, hogy voltunk a London Filharmónikusok koncertjén a Royal Festival Hallban 1500 Ft.ért - nagy élmény volt. Mindenhol vannak nagyon olcsó diákhelyek, kevésbé jó rálátással, de akár a legjobb helyre s ülhetsz 3-4 ezer forintért diákként. A múzeumok teljesen ingyenesek, nem is tudom hogyan tudják magukat fenntartani.

Még egy érdekesség: az építészet. Na ez itt egy megosztó dolog számomra. A régi épületek nagyon szépek és legtöbbször grandiózusak, de nagyon látszik a városon, hogy a második VH-ban sok épületet lebombáztak. Teli van "szocreál" és brutalista épülettel a város és nekem emiatt nagyon kaotikus érzésem van. Ha átsétálok egy hídon és megnézem a tájképet, annyira nem rendezett a kép - csak Budapesthez tudom viszonyítani, ahol annyira megvan ez az egység, még a szocreál szállodasor is beleillik a képbe, itt ez abszolút nincsen meg sajnos.

 

Hirtelen ennyi jutott eszembe, írjatok kommentben, hogy mire vagytok kíváncsiak.

Aztán halljak ám felőletek!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://endrelondonban.blog.hu/api/trackback/id/tr203295298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása